Про політ

Інструкція про поведінку особи на борту під час польоту теплового аеростата (ТА)

UKR   |   RUS   |   POL   |   ENG

 

Повітряна куля, вона ж Тепловий аеростат або монгольф’єр – найстарший і найдавніший апарат для польоту людини.

Аеростат піднімається завдяки теплому повітрю і летить разом із повітряною масою, тобто за вітром. Як правило, напрямок вітру з висотою змінюється, а, пілот, змінюючи висоту польоту, може керувати напрямком переміщення кулі.

Здійснити захопливу повітряну мандрівку на повітряній кулі можна кожної пори року. Від травня до жовтня польоти відбуваються вранці (від 5 до 9 години) та ввечері (від 17 до 21 години) – в теплу пору року кулі вдень не літають! Це пов’язано з термічною активністю атмосфери – нерівномірний прогрів землі сонцем призводить до підсилення горизонтального вітру та виникнення потужних висхідних та низхідних потоків. А від листопада до квітня польоти відбуваються у будь-який період між сходом і заходом сонця.

Погодні обмеження для польотів аеростатів є більш критичними, ніж для іншої авіаційної техніки. Не відбуваються польоти при несприятливих погодних умовах, а саме: швидкість приземного вітру на старті вище 4 м/с, опади (сніг, дощ, гроза), туман, дуже низька хмарність, насування повітряного фронту, небезпечні атмосферні явища, очікуване погіршення метеоумов під час планованого польоту.

Місце старту для аеростата ЗАВЖДИ! вибирається після заміру сили та напрямку вітру, можливості місця для приземлення і розрахункового маршруту безпосередньо перед кожним польотом, тому питання "Звідки ми будем стартувати?" не має відповіді до моменту проведення передпольотного брифінгу. Маршрут польоту вибирається з урахуванням того, щоб Вам було цікаво роздивитись ті чи інші об’єкти та пам'ятки з висоти.

 

ДЕТАЛЬНІ УМОВИ ТА ОБМЕЖЕННЯ

 

Політ теплового аеростата (він же повітряна куля) – явище романтичне і, водночас, дещо містичне і загадкове. Переважна більшість бажаючих здійнятись у небо на кулі перебуває у полоні стереотипів, створених  літературою та кінематографом. Тому до Вашої уваги надаємо ключові моменти, які необхідно прийняти як аксіоми, щоб Ваша повітряна подорож стала незабутньою, комфортною, безпечною та не розчарувала віру у мрію.

(загальна Інструкція Пасажира  – у окремому документі – див. вище під заголовком)

 

До польоту (політика відмови)

 

У випадку виникнення обставин, які унеможливлюють Ваше прибуття до нас або, власне, сам політ, Ви маєте сповістити про це Кам’янець–Подільський Центр Повітроплавання (надалі – Центр):

для ранкового польоту – не пізніше ніж о 12:00 за київським часом у день, що передує польоту;
для вечірнього польоту – не пізніше, ніж до 18:00 за київським часом у день, що передує польоту.

Повідомлення про скасування польоту просимо надавати до Центру телефонами:

067–67–62717
066–26–62717

(повідомлення електронним способом не завжди можуть бути отримані вчасно)

У разі запізнення з повідомленням та неявкою пасажирів політ скасовується, застава не повертається. Ви маєте прибути до Центру у час, що Вам його було сповіщено у електронному листуванні або у інший спосіб. Скоріш за все, Ви матимете ще 10–20 хвилин вільного часу, але у випадку Вашого запізнення час польоту може буде скорочено, а у деяких випадках, в залежності від метеорологічної ситуації, політ може бути скасовано. Ми можемо чекати настання сприятливих метеоумов до години, а можемо виїхати на стартовий майданчик за 5 хвилин опісля зазначеного часу зустрічі з пасажирами.

Будьте пунктуальні!
У випадку скасування польоту з причини запізнення пасажирів застава не повертається.
Застава безумовно повертається у повному обсязі, якщо політ відмінено через несприятливі погодні умови.

 

Готовність пасажирів до польоту, одяг

 

Якщо Ви відчуваєте сильну непевність, небажання, неконтрольований переляк – просимо відмовитись від польоту заздалегідь! “Нервові клітини не відновлюються!” :)

Ми розраховуємо, що на момент прибуття до Центру у призначений час, Вами дотримано низку вимог.
Одягаємося по поточній погоді, зручний одяг та взуття – не парадні, повністю відповідають критеріям “похід на природу”: закрите взуття, а саме кросівки, черевики, для ранкових польотів не здіймуть жартів запасні гумові чоботи від роси, але ж ніяк не “в’єтнамки”, босоніжки, парусинові “балєткі”, сандалі навіть у комплекті зі шкарпетками тощо. Прибуття особи у взутті на підборах означає очікування нею більш адаптованих колег на землі.
Бажано мати головний убір – кепку, блейзер, хустку.

Чарівні жінки і дівчата! Ви чудові у спідницях та сукнях з декольте й без нього, але не на польотах. У міні спідницях у полі Ви будете виглядати, принаймі, дивно, крім того, такий одяг створить незручності при посадці у кошик аеростата. 3 (три) години без цих всесвітоутворюючих елементів, але у штанях, не дадуть місцевим популяціям комах та кліщів відчути себе домінуючим ендеміком, а Вам збережуть здоров’я та задоволення від польоту. Комахам та кліщам байдуже на моду, красу та фото в Instagram.

Одяг передбачає повністю закриті руки та ноги, тому якщо на Вас футболка чи сорочка з короткими рукавами, то бажано мати із собою ще щось із довгим рукавом.
Чоловіки у шортах теж наражаються отримати розчухані коліна ))).
Критичне нехтування рекомендаціями з форми одягу за певних обставин може призвести до скасування польоту без повернення застави.

 

Обмеження за станом здоров’я

 

Повітроплавання є найдавнішим та архаїчним способом дістатися неба, тому досвід останніх 240 років накладає деякі обмеження:

Особа, що перебуває у кошику під час польоту, має самостійно у нього потрапити та, під час польоту, мусить мати фізіологічну можливість провести стоячки принаймні півтори години. Крім того, пасажир мусить бути у стані виконувати Інструкцію Пасажира, чути, розуміти та виконувати УСІ команди пілота повітряної кулі під час зльоту, польоту та приземлення. Ми глибоко засмучені, що ці умови дещо дискримінують осіб з інвалідністю, але безпека понад усе. Якщо Вас або когось з Ваших партнерів по польоту це стосується, необхідно оголосити про такі обставини до замовлення польоту. Якщо такі обставини будуть з’ясовані безпосередньо перед польотом, виліт буде скасовано, застава не повертається.

Обмеження на політ також стосуються жінок із явними ознаками вагітності.

 

Діти

 

Згідно критеріїв безпеки польотів та за умовами Центру у кошик допускаються особи, що досягли зросту щонайменше 130 см. до підборіддя – зазвичай це діти віком 7–9 років. “Дітьми” вважаються особи, що не досягли 12 років.

Крім того, свідоме сприйняття факту польоту у молодшому віці неможливе. Емоційна складова “про це усе життя мріяв” спирається здебільшого на спримітивізоване та схиблене змалюванння повітроплавання у мистецьких творах, де не відображено перебування стоячки на обмеженій площі кількох осіб протягом години – без особливої свободи руху. Увага дітей молодшого віку зазвичай втрачається за 15–20 хвилин після зльоту, тому, за нашим досвідом, решта польоту перетворюється на заспокоєння малечі й позбавляє батьків задоволення від повітряної екскурсії. Не виключений переляк дитини від шуму пальника ще на зльоті, стрес від досвітанкового підйому для ранкових польотів влітку тощо. У такому випадку хтось з батьків або осіб, що супроводжують дитину, мусить залишитися на землі, що ніяк не відшкодовує витрат на політ, якщо такий таки відбудеться у зменшеному складі пасажирів.

Політ дітей та підлітків віком до 16 років без супроводу батьків або осіб, що батьками на то уповноважені, неможливий.

 

Тривалість польоту

 

Декларована Центром тривалість перебування у повітрі – близько однієї години. Фактична тривалість польоту може скорочуватися або подовжуватися через низку взаємозалежних факторів, серед них:

напрямок вітру: за деякими напрямками політ обмежений зоною з особливим використанням повітряного простору в . ч. прикордонним режимом, відсутністю місць приземлення як то суцільні лісові масиви або посіви тощо;
швидкість вітру: у штильову погоду аеростат подолає хіба що кілька кілометрів за півтори години, за умов свіжого вітру — за 40 хвилин повітряна куля опиняється у сусідній області;
пришвидшення вітру з підйомом сонця — приземлення на ранкових польотах більш комфортне до початку атмосферної термічної активності, тому такі польоти обмежені у часі.

Через Це:
Політ неможливо зупинити моментально. Якщо Ви перебували у враженні, що повітроплавання це є “дайвінг навиворіт”, то це – помилковий стереотип! Найближча точка приземлення може бути поза межею населених пунктів запланованого та фактичного маршруту, лісів та засіяних полів, районів зосередження ліній електромереж, тощо. Термінове дострокове приземлення за бажанням пасажирів ніяк не зменшує загальну вартість послуги.

 

Де буде злітати куля?

 

Місце старту визначається згідно з напрямком і швидкістю приземного вітру, тиском та іншими метеорологічними умовами. Питання "Звідки ми будем стартувати?" не має відповіді до моменту проведення передпольотного брифінгу, на якому і визначається місце старту і можливі місця приземлення. Маршрут польоту розраховується з урахуванням того, щоб Вам було цікаво споглядати ті чи інші об’єкти та пам'ятки з висоти.

 

Фотосесія

 

Центр абсолютно не заперечує бажання деяких пасажирів зробити до старту та по приземленню аматорську або професійну фотосесію. АЛЕ – у такому випадку мають бути враховані наступні обмеження:

— логістика польоту розрахована на комфортне транспортування виключно пасажирів та членів команди – через це за доїзд/від'їзд найманого фотографа транспортом Центру може стягуватися додаткова платня;
— з наведеного вище – фотографу ліпше дістатися місць старту/приземлення власним транспортом;
— затягування часу зверх необхідного для приготування кулі до старту через фотосесію призводить до скорочення часу польоту;
— якщо фотограф має перебувати у кулі під час польоту, то про це оголошується відразу під час замовлення та за політ цієї особи сплачується згідно поточних цін Центру, але з обмеженнями, що наведені абзацом вище;
Центр може надати пасажирам свого професійного фотографа згідно діючих на день польоту розцінок як для цієї послуги.

Хочу літати!